Felanmälan

Innan du mailar din felanmälan finns några enkla åtgärder att vidta som gör att du eventuellt kan avhjälpa felet själv:

Har strömmen gått?

Har strömmen gått bara hos dig eller i hela området? Om det bara är hos dig, kontrollera säkringar och byt om någon är trasig.

Är glödlampan trasig?

Glödlampor, lysrör och glimtändare är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Fungerar inte bredband, telefon eller TV:n?

Ring din operatör.

Stopp i avloppet?

Ska i första hand rensas av hyresgästen. Rengör och kontrollera sil, vattenlås och golvbrunn. Som hyresgäst är du ansvarig att rensa från vattenlåset och upp till silen i handfat och vask. Använd gärna en vaskrensare och strumpsticka för att rensa röret.

Tröga lås

Om lås till lägenhets-/balkongdörr eller fönstervred är tröga kan du smörja dem själva med låsolja eller symaskinsolja.

Vid felanmälan ange följande:

  • Namn adress och telefonnummer
  • Lägenhetsnummer (finns på din hyresavi eller på lägenhetsdörren)
  • Beskriv felet eller problemet så detaljerat som möjligt, bifoga gärna bild
  • Om vi får gå in i din bostad med huvudnyckel
  • Om kontakt behöver tas för att avtala tid
  • Om husdjur finns i bostad

Mail: info@svekilag.se
Telefon: 090 – 12 23 30 vardagar(8.00 – 10.00)

Akuta ärenden

Vid akuta ärenden som t.ex. vatteläckor, icke-fungerade kyl/frys, krossade rutor, elfel och helstopp i avlopp ring vårt journummer:

090-206 64 75