Felanmälan
Innan du skickar in en felanmälan finns några punkter att gå igenom som gör att du kan avhjälpa felet själv:
Har strömmen gått?
Har strömmen gått bara hos dig eller i hela området? Om det bara är hos dig, kontrollera säkringar och byt om någon är trasig.
Är glödlampan trasig?
Glödlampor, lysrör och glimtändare är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.
Fungerar inte bredband, telefon eller TV:n?
Ring din operatör.
Stopp i avloppet?
Ska i första hand rensas av hyresgästen. Rengör och kontrollera sil, vattenlås och golvbrunn. Som hyresgäst är du ansvarig att rensa från vattenlåset och upp till silen i handfat och vask. Använd gärna en vaskrensare och strumpsticka för att rensa röret.
Tröga lås
Om lås till lägenhets-/balkongdörr eller fönstervred är tröga kan du smörja dem själva med låsolja eller symaskinsolja.
Vid akuta fel:
Vid akuta felanmälningar,
mejla inte utan ring direkt:
Vardagar (07.00-16.00): 090-12 23 30
Kvällar och helger: 070-663 67 19
Vid felanmälan kom ihåg:
- lämna ditt namn, din adress och ditt telefonnummer
- lämna objektnumret på lägenheten (finns på din hyresavi eller på lägenhetsdörren)
- beskriva felet eller problemet så detaljerat som möjligt
- meddela om vi får gå in i din bostad med huvudnyckel.